Goji bogyó hatása

Mi is az a goji bogyó?

Az ördögcérna nemzetségbe tartozó goji bogyót nem véletlenül sorolják a szuper-gyümölcsök közé; hiszen a bolygónkon ismert összes növény közül ebben található a legtöbb béta-karotin, amely a szívbetegségek kialakulásának megelőzésében segít, illetve védelmet nyújt a napsütés káros hatásai ellen is​. De nemcsak béta-karotin tartalmával ér el dobogós helyet, ugyanis C-vitamin tartalma a 2. legmagasabb a gyümölcsök között; 42 mg/100 g, amely hasonló a friss citroméhoz. A goji bogyó tehát az egyik legkimagaslóbb immunerősítő vörös bogyós gyümölcs, ami magas antioxidáns szintjének köszönhetően felveszi a harcot még az öregedéssel is.

A goji bogyó származása

Az eredetileg Ningxia-ból, Kína legkisebb tartományából származó gojinövény manapság megtalálható a Föld minden meleg, szubtrópusi területén, sőt, rendkívüli ellenálló képessége miatt még hazánkban is megterem. Főként temetőkben és utak mentén találkozhatunk a kb. 2 méter magasra növő, lombhullató, cserjeszerű növénnyel.

A számos ázsiai étel alapanyagául szolgáló piros bogyókat gyógyhatásai miatt köretként is fogyasztják, ráadásul a termőterületeken a bogyók mellett a növény levelét sem vetik meg.

Goji bogyó jótékony hatása

  • Magas C-vitamin tartalma erősíti az immunrendszert
  • A karotinok és a lutein védik a bőrt a nap káros sugárzása ellen, segítenek a pikkelysömör leküzdésében, illetve a szívbetegségek megelőzésében
  • Magas fehérjetartalmának köszönhetően segíti az izomnövekedést, a fehérjeszegényen táplálkozóknak pedig az izmok megtartását
  • Javítja az emésztőrendszer egészségét és csökkenti az étel utáni sóvárgást
  • Antioxidáns tartalma a legmagasabb az ORAC skálán, amely egy nemzetközileg elfogadott szabványrendszer az élelmiszerek és a táplálékkiegészítők antioxidáns kapacitásának mérésére
  • Javítja a látást és a hallást
  • Fokozza a termékenységet és a libidót
  • Javítja az állóképességet és növeli az energiaszintet
  • Részt vesz a csontok és inak erősítésében, az idegrendszer karbantartásában
  • Segít a rák megelőzésében, illetve annak leküzdésében
  • A bogyó rendszeres fogyasztásával növelhető a vese és a máj működésének aktivitása
  • Cukorbetegeknek fokozottan ajánlott, mert egyensúlyban tartja a vércukorszintet és az inzulin választ

    Mire és hogyan szedd?

    • állóképesség növeléséhez - napi 15 gramm
    • immunerősítéshez - napi 6-12 gramm
    • csontok és inak erősítéséhez - napi 6 gramm
    • máj–védelemhez - napi 3-6 gramm
    • cukorbetegeknek - napi 2 x 6 gramm
    • allergiák esetén - napi 6-12 gramm
    • magas vérnyomás kezeléséhez - napi 9 gramm
    • szív–és érrendszeri betegségek kezeléséhez - napi 12 gramm
    • látás javításához - napi 6 gramm
    • öregedés gátlásához - napi 6-12 gramm
    • kóros elhízás ellen - 6 gramm reggelente és 6 gramm délután
    • terméketlenség ellen - 15 g naponta 4 hónapig
    • emésztőszervi zavarok kezeléséhez - 9 g közvetlenül étkezések előtt.
    • szájüregi betegség kezeléséhez - 3 gramm száj-öblögetésre

    Mire vigyázz

    A goji bogyóból naponta 5 – 15 grammot ajánlott fogyasztani, azonban, ha valaki nagyon szereti - amit nem nehéz finom, édeskés ízének köszönhetően - nyugodtan ehet belőle annyit amennyi jól esik, bár érdemes napi 30 gramm alatt maradni, mert esetenként előfordulhat székelési probléma.

    Goji bogyó receptek

    Ha igazán különleges ízekre vágysz, akkor válogass az alábbi receptek közül és készítsd el amelyiket csak szeretnéd, vagy akár az összeset!

    Goji bogyós joghurt minden jóval

    Rakj kedvenc joghurtod tetejére goji bogyót, mandulát, chia magot, majd válassz az általad kedvel bogyós gyümölcsök közül (ajánljuk a málnát és/vagy áfonyát) és jól pakold meg vele a tálad! Az ízélmény garantált!

    Csokis-banános-gojis csoda

    Ki ne szeretné a csokoládét? Turmixolj össze fagyasztott banánt és kakaóport egy kis kókusztejjel, majd miután pohárba öntötted tegyél a tetejére néhány banánszeletet és goji bogyót. Érdemes kipróbálni úgy is, hogy a turmixgépbe is rakunk egy fél marokkal a csodabogyóból! 

    Goji bogyós saláta

    Könnyen feldobhatjuk salátánkat, csupán néhány goji bogyó és pekándió hozzáadásával, hiszen mi lehetne jobb egy könnyű, egészséges salátánál?

    Müzli goji bogyóval

    Készítsd el házilag müzlialapod, vagy csak mindennapi reggelidhez adj hozzá egy evőkanál goji bogyót! Egy kis plusz a reggelidbe nagy segítség lesz az egész napodhoz!

    Egzotikus papaya goji bogyóval

    Mindenképpen érdemes kipróbálnod a papaya ízét goji bogyóval, roppant fenséges, főleg a nyári hősében! Vágj ketté egy papayát, tegyél rájuk görög joghurtot, goji bogyót, áfonyát és még amit a szemed kíván, majd élvezd az egzotikus ízvilágot!

    Goji bogyós nassolnivaló

    Roppant egyszerű, de annál finomabb egy alaposan összeválogatott alapanyagokból készült csemege, amelyet a nap bármely szakaszában rágcsálhat az ember. Keverj össze goji bogyót, tökmaggal, aszalványokkal, mandulával, kókusz chipsszel és már kész is a szuper-nasid!

    Goji bogyó rendelése

    Kedvet kaptál hozzá, hogy kipróbáld a fenti receptek egyikét?

    kattints ide a termék megtekintéséhez.

    EgészségmegőrzésImmunerősítésSuperfoodVoodx

    Kiemelt ajánlatunk

    Kek spirulina por 75gKek spirulina por 75g cimke
    Spring Blossom Kék Spirulina Por 75g - Spring Blossom
    Akciós ár13.990 Ft
    Csak 1 darab maradt